W latach 90-tych XX-go wieku zaistniała potrzeba opracowania mostu szturmowego wykorzystującego podwozie nowego czołgu T-72.
OBRUM sp. z o.o. podjął się realizacji prac koncepcyjnych i badawczo - rozwojowych związanych z integracją przęsła z mostu B-75 z podwoziem T-72 (później PT-91).
Prototyp mostu powstał we współpracy OBRUM sp. z o.o. z Zakładami Mechanicznymi "BUMAR-ŁABĘDY" S.A. i Wojskowymi Zakładami Inżynieryjnymi w Dęblinie.
Most czołgowy PMC-90 przeznaczony jest do zabezpieczenia jednostkom pancernym i zmechanizowanym przepraw „z marszu” przez naturalne i sztuczne przeszkody terenowe typu: rzeki, strumienie, kanały, wąwozy, rowy przeciwczołgowe, leje po wybuchach pocisków, stoki i skarpy o szerokości:
- do 19 m z użyciem jednego przęsła (nośność do 50 Mg)
- do 36 m z użyciem dwóch przęseł (nośność do 40 Mg)
- do 52 m z użyciem trzech przęseł (nośność do 40 Mg)
Podwozie pojazdu wykonane jest na bazie układów i zespołów czołgu T-72/PT-91.
Przęsło mostu jest typu koleinowego, składanego nożycowo względem osi poprzecznej w połowie swojej rozpiętości. Przęsło to przemieszcza się z podwozia na przeszkody i odwrotnie, za pomocą mechanizmu dźwigowego manipulatora), uruchamianego zespołem siłowników hydraulicznych.
Załogę mostu stanowi dwóch żołnierzy.